українська / русский

спаринг віст лого
 
ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ СИСТЕМИ ЦИФРОВОГО РАДІОЗВ’ЯЗКУ MOTOTRBO/ TRBONET

Формування новітніх цифрових систем радіозв’язку Motorola здійснюється на основі обладнання платформи MotoTRBO та програмного забезпечення TRBOnet.

До складу лінійки обладнання Motorola MotoTRBO входять:

  • ретранслятор DR3000;
  • автомобільні радіостанції (рації) DM3400/DM3401, DM3600/DM3601;
  • портативні радіостанції (рації) DP3400/DP3401, DP3600/DP3600;
  • аксесуари для радіостанцій;
  • програмне забезпечення.
Для цифрових радіостанцій MotoTRBO компанії Motorola спеціально розроблений комплекс програмного забезпечення TRBOnet, що значно розширює стандартні можливості цифрових радіостанцій MotoTRBO, в першу чергу пов’язані з одночасною передачею голосу і даних.

Застосування  обладнання платформи Motorola MotoTRBO та ПЗ TRBOnet надає можливість формувати якісно нові системи радіозв’язку, що володіють наступними характеристиками:

  • Ущільнення частотного каналу - на одному частотному каналі передається 2 тайм-слота, що вдвічі підвищує пропускну спроможність системи радіозв’язок;
  • Робота цифрових автомобільних і портативних радіостанцій MotoTRBO як у цифровому, так і в аналоговому режимах;
  • GPS моніторинг. Визначення координат і моніторинг рухомих об’єктів за  допомогою GPS приймача, вмонтованого у цифрові радіостанції (рації) Motorola MotoTRBO;
  • Побудова розподілених цифрових систем радіозв’язку, що з’єднуються через Ethrnet/Internet;
  • Прийом і передача текстових повідомлень між абонентами цифрових радіостанцій Motorola MotoTRBO, інтеграція з електронною поштою;
  • Телеметрія. Система управління і контролю вбудованою телеметрією автомобільних і портативних  радіостанцій Motorola MotoTRBO;
  • Доступ у радіоканал через персональний комп’ютер.

Основні переваги системи зв’язку MotoTRBO / TRBOnet – масштабність і надійність. Побуду­вавши базову невелику мережу цифрового радіозв’язку можна ускладнювати її без обмежень як по кількості абонентів, так і по території використання. У системі немає „центрального мозку”, і у разі виходу з ладу одного елементу мережі вся система в цілому продовжує функціонувати.

Система MotoTRBO

Основним компонентом системи радіозв’язку є „радіосервер” – програмне забезпечення, встановлене на комп’ютері, до якого підключається стаціонарна цифрова радіостанція (рація) Motorola MotoTRBO, для забезпечення зв’язку з мобільними абонентами через радіоканал.
При включенні живлення абонентська цифрова автомобільна чи портативна радіостанція Motorola MotoTRBO надсилає радіосерверу запит на авторизацію і реєструється в мережі Motorola TRBOnet. Для зареєстрованих абонентів у мережі TRBOnet диспетчерові стають доступні основні функції системи щодо передачі голосу і даних. У базі даних радіосервера Motorola MotoTRBO міститься інформація про всі зареєстровані абонентські радіостанції (рації). Максимальна кількість абонентів, що працює з одним радіосервером, обмежується тільки можливостями радіоканалу.

Радіосерверів у системі радіозв’язку Motorola MotoTRBO / TRBOnet може бути необмежена кількість, і територіально вони можуть розташовуватися у будь-якій точці земної кулі, необхідний тільки доступ до мережі Інтернет. За допомогою комп’ютерних мереж до кожного радіосервера може підключатися необмежена кількість диспетчерів. Диспетчер отримує можливість викликати зі свого робочого місця будь-якого доступного абонента мережі радіозв’язок Motorola TRBOnet.

Для GPS моніторингу рухомих об’єктів у платформі Motorola MotoTRBO/TRBOnet викорис­товується GPS приймач, вмонтований у цифрові радіостанції (рації) MotoTRBO, та електронні карти у ПК. Диспетчер може отримувати у оперативному режимі достовірну інформацію про місцезнаходження автомобіля, усі параметри та історію руху, переглядати у формі таблиць чи на цифровій карті, а при необхідності зв’язатися з автомобілем за допомогою радіозв’язку чи передати дані в цифровому форматі.

Програма TRBOnet

ТЕХНОЛОГІЯ:  12.5 КГЦ TDMA ЧИ 6.25 КГЦ FDMA?

У безперервних пошуках кращої спектральної ефективності частотного каналу розроблено дві альтернативні технології збільшення ємкості каналу 12,5 кГц: 

  • двохслотний 12,5 кГц багатостанційний доступ з часовим розділенням (12,5 кГц TDMA)
  • 6,25 кГц| багатостанційний доступ з частотним розділенням (6,25 кГц FDMA|).

За теорією FDMAу радіоканалі шириною 12,5 кГц пропонується розмістити два радіо­канали шириною 6,25 кГц, за рахунок цього і отримати досягнення спектральної ефектив­ності еквівалентної технології TDMA при більш простій апаратній реалізації обладнання.
У реальності канал шириною 6,25 кГц займатиме більше спектру, чим передбачається по теорії. Існуючі технологічні рішення по виробництву радіоелектронних компонентів, а також рішення схемотехнік не дозволяють на практиці реалізувати ідеальний по параметрах радіоканал 6,25кГц. Як наслідок, виникнуть перешкоди сусіднім каналам у мережі радіозв’язку, і для нормального використання радіоканалу 6,25 кГц всеодно доведеться задіювати весь канал шириною 12,5 кГц.  Зменшення ширини каналу до 6,25 кГц приведе до істотного зниження чутливості приймача і зменшення дальності дії всієї системи радіозв’язок. Перешкоди від сусідніх каналів, зменшення зони покриття системи радіозв’язку ще допустимі для користувачів обладнання діапазону PMR446. Проте для професійних і комерційних мереж зв’язку із високими вимогами до якості та сервісу це неприйнятно.

Усі ці перешкоди усуваються, ще й до того користувачі отримують ряд додаткових переваг та можливостей, при використанні технології TDMA, на основі якої і побудована платформа Motorola MotoTRBO.
За теорією цифрового часового ущільнення сигналів TDMA на одному фізичному радіоканалі організовуються два віртуальні канали обміну інформацією, так звані два тайм-слоти. Це дозволяє вдвічі збільшити пропускну спроможність радіоканалу і забезпечити по ньому одночасну передачу голосу і даних. Обмін інформацією можливий у наступних режимах: здійснювати одночасну двосторонню передачу голосу, передачу голосу в режимі повного дуплексу, окрему передачу голосу і даних, контроль і управління, і навіть більше – при необхідності гнучке перемикання між сценаріями використання. Окрім цього, виникає можливість викорис­товувати два віртуальні канали за ціною одного, без оформлення  додаткових дозволів у контролюючих органів  і без придбання додаткового обладнання.

Технологія FDMA

Застосування технології часового ущільнення сигналів TDMA дозволяє:

  • Покращити якість зв’язку. Використання цифрових технологій у системі радіозв’язок дозволяє достовірно і на більші відстані відтворювати і передавати мову людини навіть при слабкому рівні радіосигналу, що забезпечує високу якість передачі аудіоінформації по всій території покриття зв’язком;
  • Підвищити спектральну ефективність і заощадити частотний ресурс. При організації в одному фізичному радіоканалі двох логічних каналів передачі інформації, потреба в частотному ресурсі зменшується у два рази;
  • Інтегрувати в одній радіостанції передачу голосу і даних. За рахунок створення на одному радіоканалі двох інформаційних каналів, з’являється можливість використовувати один з них для передачі голосу, другий – для передачі даних;
  • Значно підвищити час автономної роботи акумуляторної батареї. У разі використання одного тайм-слота цифрова автомобільна чи портативна радіостанція (рація) передає тільки  50% часу в порівнянні із звичайною аналоговою радіостанцією, що дозволяє економити близько 40% ємкості акумуляторних батарей і продовжити термін їх роботи.
  • Забезпечити гнучку систему конфіденційності між індивідуальними користувачами і групами, без погіршення якості передачі та не вимагаючи додаткових змін конфігурації обладнання.

 
Максимальний ефект від впровадження Motorola MotoTRBO отримують підприємства і організації, у котрих крім звичайного голосового радіозв’язку є необхідність контролю місце­знаходження рухомих об’єктів та керування ними (GPS моніторингу), передача текстових повідомлень і цифрових даних. Такими службами виступають організації охорони суспільної безпеки, кому­нальні, аварійно-рятувальні служби, підприємства транспорту, служби екстреного реагування тощо.

Більш детальну інформацію про систему цифрового радіозв’язку MotoTRBO  Ви зможете знайти на наступних web-сторінках нашого сайту:

Система цифрового радіозв’язку MotoTRBO 

НАШІ КОНТАКТИ:
79026, м.Львів,
вул. Ак. Сахарова, 43
тел.: (032) 297-11-15
GPS координати:
N 49°49′18″, E 24°00′55″
НОВИНИ:
20.05.2013
НВКП „Спаринг-Віст” – технічний партнер на Львівському міжнародному дитячому фестивалі.

08.11.2012
НВКП „Спаринг-Віст” провів семінар на Хмельницькій АЕС на тему "Цифрова система MotoTRBO".

18.10.2012
НВКП „Спаринг-Віст” спільно з компанією „Motorola Solutions” 18 жовтня 2012р. провели семінар „MotoTRBO: сучасне цифрове рішення у радіозв'язку”.

| © 2012 Sparing-Vist, All Rights Reserved |
| radio@sparing-vist.ua |

Каталог україномовних сайтів